4/22/2013

LES TABLETS NO ENCAIXEN

Crec que mercat de les tablets no està tant madur com sovint s'ha volgut creure. Així com els smartphones s'han imposat com un canvi natural en el món dels mòbils, la tablet està trobant més dificultats per fer-se "indispensables".

Un primer factor que mostra això és que Apple continua dominant aquest mercat. Tothom està dacord que no pot ser que l'iPad continuiï dominant el mercat tablet consolidat, Apple no està destinada a dominar un mercat, sinó a una minoria elitista d'aquest. Per això, no és tant sorprenent que Android no hagi aconseguit reproduir en el mercat de les tablet l'èxit que ha aconseguit en telèfons. Aquest article argumenta que millor integració entre dispositius i la capacitat de producció d'Apple han sigut les claus de l'iPad, però això podria canviar gràcies al Cloud i a Samsung.

Jo no crec que sigui un problema d'integració ni de producció, sinó simplement de que el mercat de les tablets és simplement molt més reduït i elitista (almenys de moment) i per tant és lògic que Apple domini.

És més, el fet de que les tablets puguin aprofitar les apps del mercat mòbil i no hagin triomfat, i que hi hagi tant poques apps només per a tablet (proporcionalment), fa més difícil justificar que no siguin més populars.

El gran problema és que la majoría de gent no veu necessari tenir una tablet encara, i no els culpo. L' smartphone era una evolució genial del telèfon mòbils però la tablet no és una evolució d'un gadget, sinó una barreja de conceptes que no està clar encara cap a on anirà. 



Per il·lustrar el què vull dir, només cal que intenteu respondre a la pregunta, que segur que us han fet més d'una vegada: i per a què serveix una tablet? El simple fet que aquesta pregunta té moltes respostes diferents però sovint poc clares ens mostra que no és un gadget que estigui madur.

Alguns diuen que serà Microsoft, que ha apostat fort per les tablets i la integració amb el PC, però com que el PC cada vegada és menys el hub, això li fa perdre força a la integració de Microsoft. Però ni així, crec que el problema de les tablets és que com a producte no sabem encara per a què serveixien.

Mostra d'això són els intents de vendren's les phablets, (telèfons a tamany de tablet) que a mi personalment em semblen un bluff. Sens dubte si les phablets triomfen, Samsung, l'especialista del "bigger is better" en mòbils, ho té bé. Però també els flirtejos entre ebooks i tablets fets per Amazon.

Resumint, penso que el mercat de les tablets mostra simptomes estructurals de mercat poc madur i que el principal problema d'això és que simplement el concepte de "tablet" no ha acabat d'encaixar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada